Publikationen

Artikel

  • Egermann, H., Kopiez, R. & Reuter, C. (2006). Is there an effect of subliminal messages in music on choice behavior? Journal of Articles in Support of the Null Hypothesis, 4(2), 29-46.
  • Egermann, H. & Haller, K. (2009). Corporate acoustic design. Research & Results, 3, 50 - 51.
  • Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R. & Altenmüller, E. (in revision). Continous Measurement of Musically-Induced Emotion - An Exploratory Web Experiment. International Journal of Internet Science.
  • Egermann, H., Sutherland, M. E., Grewe, O., Nagel, F., Kopiez, R., Altenmüller, E. (submitted). The influences of a group setting on the experience of music: a physiological and psychological perspective on emotion. Music Perception.
  • Egermann, H., Kopiez, R., Altenmüller, E. (submitted). The influence of social feedback on musically induced emotion. European Journal of Social Psychology.

Buchkapitel

  • Egermann, H., Grewe, O., Kopiez, R., & Altenmüller, E. (2009). Social feedback influences musically induced emotions. In R. J. Zatorrre & I. Peretz & V. Penhune (Eds.), The neurosciences and music III: Disorders and plasticity: Ann. N.Y. Acad. Sci. (Vol. 1169, pp. 346-350). New York: New York Academy of Sciences.
  • Sutherland, M., Grewe, Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R., Altenmüller, E. (2009). The Influence of Social Situations on Music Listening. In R. J. Zatorrre & I. Peretz & V. Penhune (Eds.), The neurosciences and music III: Disorders and plasticity: Ann. N.Y. Acad. Sci. (Vol. 1169, pp. 363-367). New York: New York Academy of Sciences.
  • Egermann, H. (in press). Music influences listeners’ emotion – A Review on evidence from psychological and physiological research. Music Therapy Annual, Vol. 5.

Konferenzbeiträge

  • Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R., Drescher, D. (2005). Der negative Synchronisierungsfehler (NSF) - Effekte unterschiedlicher musikalischer Expertise? Posterpräsentation auf der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie 2005, Würzburg.
  • Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R. Altenmüller, E. (2006). Online measurement of emotional musical experiences using internet-based methods - An exploratory approach. In M. Baroni, A. R. Addessi, R. Caterina & M. Costa (Hrsg.) Proceedings of the 9th International Conference of Music Perception and Cognition (ICMPC), Bologna, Italien.
  • Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R. Altenmüller, E. (2006). Emotionales Erleben beim Musikhören - eine Online-Studie zur kontinuierlichen Emotionsmessung unter Verwendung des Internets. Vortrag auf der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie 2006, Freiburg.
  • Egermann, H., Kopiez, R. (2006). The effect of subliminal messages in music on choice behaviour. Posterpräsentation auf der Jahrestagung der deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie 2006, Freiburg.
  • Egermann, H., Altenmüller, E., Grewe, O., Kopiez, R. (2007). Der Einfluss von sozialem Feedback auf die emotionale Wirkung von Musik. Vortrag auf der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie 2007, Gießen.
  • Egermann, H., Altenmüller, E., Grewe, O., Kopiez, R. (2007). The influence of social feedback on the emotional effects of music. Posterpräsentation auf dem internationalen Symposium: Evolution of Emotional Communication: From Sounds in Nonhuman Mammals to Speech and Music in Man, Hannover.
  • Egermann, H., Grewe, O., Kopiez, R., Altenmüller, E., (2008). Der Einfluss von sozialem Feedback auf die emotionale Wirkung von Musik. Vortrag auf der TeaP 2008, Marburg.
  • Egermann, H., Nagel, F., Kopiez, R. Altenmüller, E. (2008). Online measurement of emotional musical experiences using Internet-based methods - An exploratory approach. Posterpräsentation auf der General Online Research 08, Hamburg.
  • Egermann, H., Grewe, O., Kopiez, R., Altenmüller, E., (2008). Social feedback influences emotional feelings of music. Posterpräsentation auf der Neurosciences and Music III, Montreal, Canada.
  • Egermann, H., Grewe, O., Kopiez, R., Altenmüller, E., (2008). Social feedback influences emotional feelings of music. Vortrag auf der ICMPC, Sapporo, Japan.
  • Egermann, H., Kopiez, R., Altenmüller, E., (2009). Social Feedback Influences the Emotional Evaluation of Online Music Listening. Vortrag auf der General Online Research 2009, Vienna, Austria.
  • Egermann, H., Kopiez, R., Altenmüller, E., (2009). The Influence of Social Situations on Music Listening: A Physiological and Psychological Perspective on Strong Emotions. Posterpresentation at 7th Triennial Conference of European Society for the Cognitive Sciences of Music, Jyväskylä, Finland, 12–16 August 2009.

Monografien

  • Egermann, H. (2008). Emotionen@Musik. Was Musikhörer empfinden – Eine Internet-Studie zur Emotionsmessung. Tectum Verlag: Marburg.
 

Zuletzt bearbeitet: 09.12.2015

Zum Seitenanfang